2011. augusztus 20., szombat

Parasztreggeli



Nem kívánok versenyezni a gastroblogokkal, mert hihetetlen sok van belőlük és szerencsére  sok köztük a minőségi. De azért néha én is közzé teszem majd konyhai ténykedésem egy-egy darabját. Ez az étel például kiváló hétvégi reggeli
Én így készítem:
-          11-15 dkg csemegeszalonna
-          ha van, akkor egy kis füstölt dolog is nagyon jó bele
-          két fej hagyma
-          1-2 paprika
-          1 db burgonya
-          5-6, esetleg több tojás
-          só, bors

A szalonnát apró csíkokra vágom és pici zsíron lassú tűzön megolvasztom. Mindig megvárom, hogy teljesen kisüljön a zsír és csak utána adom hozzá a fél karikára vágott hagymát. Ici-pici sót teszek csak bele, mert a szalonnától úgyis elég sós lesz. Belekarikázom a paprikát, ami lehet zöld vagy piros húsú is. A nagyon apró kockákra vágott burgonyát is most teszem bele, mert idő kell a puhuláshoz. Türelemmel megvárom, hogy teljesen üveges legyen a hagyma, mert szerintem akkor jó. Megborsozom és mehet bele a tojás. Én nem szoktam előre felverni, mert egyrészt még egy edényt kell akkor mosogatni, másrészt „szottyosan” szeretjük. Kevés forgatással, nem kiszárítva. Íme.

Mire észbe kaptam, hogy fényképezni is kellene, márt majdnem el is fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése